En aquest primer trimestre es realitzaran tota una sèrie d'activitats orientades principalment en treballar l'adaptació dels infants a l'escola, per tal que coneguin l'entorn, els companys i l'educadora de referència.
Aquesta activitat la realitzarem durant el mes de setembre, durant el període d´adaptació. Està pensada per infants d'1-2 anys per tal que es coneguin millor entre ells i es sentin més segurs amb l'educadora.
L'espai on realitzarem aquesta activitat és a la pròpia aula, al racó on fem el Bon dia, un lloc càlid i tranquil on els infants poden seure, gaudir de l'escolta i relaxar-se.
Més endavant la podríem realitzar en un espai comú com pot ser l´aula de música o bé l´aula de psicomotricitat.
Desenvolupament de l'activitat:
1-Fase de
preparació:
Abans de
l'arribada dels infants l'educadora prepararà, en el racó del Bon dia, on es fa
cada dia la rotllana, els coixins a terra i posarà el coixí de cadascú amb la
seva foto que hi ha al terra, per tal que quan arribin s'asseguin en el seu
coixí. També prepararà el reproductor de só, amb l'audició que cal per fer l'activitat. Es tracta d'una audició per l'edat dels infants de la autora
Dàmaris Gelabert on s'anomenen les diferents parts del cos al ritme d'una
melodia suau i alegre.
2-Fase d´explicació
Quan arriben els infants, l´educadora
saluda a tots un per un i els hi explica perquè ha preparat el coixí, els hi fa
una breu presentació del que faran, els hi diu que escoltaran una cançó que
podran cantar entre tots.
3-Fase de desenvolupament
Abans de començar amb l'activitat,
l'educadora els hi diu que escoltaran les parts del cos (el cap, els braços,
les mans, les cames, la panxa, el cul, etc..) a l'audició. Farà una breu mostra a on són les parts del cos, les dirà i alhora indicarà les parts del seu cos.
Així veurà qui té més coneixement del propi cos i qui en té menys.
Després d'aquesta breu mostra,
l'educadora posarà l'audició, l'acompanyarà cantant-la per tal de
reforçar les paraules i indicarà amb gestos les parts del cos que es diuen a la
cançó.

Després d'aquesta escolta activa,
l'educadora cantarà la cançó però ara sense la música, juntament amb els
infants i indicarà amb gestos, moviments i indicacions on es troben les parts
del cos que s'anomenen a la cançó.
Tot seguit, l'educadora farà un joc
breu, animarà als infants a fer música o só amb algunes de les parts del cos.
Per exemple dirà: “Ara fem sonar els peus”, i educadora i infants començaràn a
picar de peus, “Ara fem sonar les mans” i educadora i infants picaran de mans,
“Ara fem sonar la panxa” i es donaran petits cops amb la mà a la panxa, el
mateix faràn amb el cap, etc..
Amb aquest joc breu reforçarà els
coneixements del propi cos i propiciarà a la participació dels infants en
l´activitat i a expressar i deixar anar sentiments i energía.
4-Fase final
En acabar, l'educadora els hi dirà que
ara és el moment de relaxar-se, llavors posarà llum suau (si les llums estaven
enceses les apagarà una mica i si hi havia llum natural, baixarà
persianes una mica per tal d'aconseguir un ambient més acollidor i tranquil) i
indicarà als infants que es poden estirar amb el coixí al cap. Els hi avisarà
que posarà una cançó dolça de relaxació i qui vulgui pot tancar els ulls i
escoltar la música (serà una música de relaxació a ser possible sense lletra). Llavors
l'educadora anirà passant per cada un dels infants i els hi tocarà suaument el
cap, els braços, les mans, les cames, la panxa, els peus, etc... Mentres ho fa
amb un to de veu molt suau els hi anirà dient el nom de les parts del cos. Així
ho farà un per un fins donar-li a cada infant el seu moment de dedicació
individual per tal de reforçar vincles afectius i de seguretat amb l'educadora.
Recursos materials per realitzar l´activitat:
Reproductor d´àudio
Cd audicions
Coixins
Recursos materials per realitzar l´activitat:
Reproductor d´àudio
Cd audicions
Coixins
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada