
Aquesta
activitat la realitzarem durant el període d'adaptació, amb
infants de 1 a 2 anys perquè es familiaritzin amb els diferents
espais de l'escola i els nous companys de l'escola.
Durant
aquest primer mes hem realitzat activitats relacionades, bàsicament,
amb el nou entorn, hem conegut els nostres nous companys, els espais
de l'escola i també la nostra mascota, l'Estrella.
La
primera part es desenvoluparà a l'aula on es farà l'explicació i
la distribució dels grups. Un cop ja feta la introducció, tots els
infants i l'educador/a es dirigiran al jardí per realitzar la
recerca del tresor, i un cop trobat el tresor, infants i educadora
tornaran a l'aula per comentar l'activitat en forma de petita
d'assemblea.
Preparació
de l'activitat:
Abans
de començar l'activitat, l'educador/a delimitarà el jardí i
escollirà l'espai on hi hagi menys desnivell. Tot seguit amagarà
l'Estrella al jardí. La deixarà en un lloc més o menys visible
perquè els infants no tinguin molta dificultat a l'hora de
trobar-la, per exemple, darrera d'un dels arbres. L'educador/a
deixarà una capsa de cartró, que prèviament haurà pintat amb els
mateixos colors que vesteix l'Estrella. A dins desarà les fotos de
cadascú dels infants en forma d'estrella, i la mascota a sobre de la
caixa. Aquest serà un dels tresors de l'Estrella, els seus nens i
nenes de la classe.
Desenvolupament
de l'activitat:
Introduirem
l'activitat amb l'ajuda de l'Estrella, l'educador/a parlarà una mica
d'ella, de les seves aficions i gustos i sobre la seva passió per la
natura i per amagar els seus tresors per tot arreu. L'educador/a
s'adonarà de que l'Estrella no està a l'aula i començarà a
plantejar les següents qüestions, a tall d'exemple:
- “On
és avui l'Estrella? Que l'heu vista avui? On podrà estar?”
- Doncs no ho- sé,... però em sembla que pot estar al jardí! Com us he dit abans, li encanta la natura, jugar al jardí i sobretot,....amagar tresors. Anem al jardí a buscar-la?

Previament els infants es distribuiran en 2 grups de 4 infants i 1 grup
de 5 infants que buscaran el tresor segons les indicacions i/o pistes
de l'educador/a. Per la distribució dels grups anirà anomenant
els infants, per exemple: “la Marta, en Sergi, en Marc i la
Maria,...aniran junts”. D'aquesta manera, els infants s'aniran
familiaritzant amb els noms de la resta dels companys i podran
establir vincles d'afectes entre ells, al igual que sentiments i
actituds de col·laboració, companyia i empatia, entre d'altres.
Infants,
educador/a i educador/a de suport es dirigiran al jardí a la recerca
de l'estrella. En aquest moment, es podrà comprovar si els infants
coneixen el camí que condueix al jardí (sempre en companyia de
l'educador/a i l'educador/a de suport)
Un
cop allà, l'educador/a i l'educador/a de suport acompanyaran i
guiaran a cada grup, amb les següents qüestions o plantejaments
com:
- “Potser
està a dalt del porxo, o ha pujat a un arbre”
- “I si mirem darrera d'aquesta planta?”
- “Podria
estar al costat de la tanca”
- “ Hem
mirat darrera d'aquest arbre?”
- Etc.
L'educador/a
acompanyarà els 2 grups de 4 infants i l'educador/a de suport, al
grup de 5 infants. Després, els grups podran estar junts i buscar
junts a l'Estrella
Final
de l'activitat
Finalment,
hem trobat a l'Estrella que està asseguda a sobre d'una caixa de
colors: el tresor! L'educador/a obrirà la caixa i agafarà les
fotografies del infants en forma d'estrella, dient: qui és?
D'aquesta manera tant els infants com el propi infant de la
fotografia podran dir el nom del company o “sóc jo” si es tracta
de la fotografia de l'infant en concret.
L'educador/a
explicarà que el tresor que amaga l'estrella al jardí som nosaltres
perquè per ell som molt importants i ens estima molt.
Tornarem
a l'aula amb l'Estrella i el seu tresor i farem una breu assemblea
per comentar una mica l'activitat, si ens ha agradat el tresor, si
ens ha costat trobar el tresor, si estava molt amagat, si estem
contents o contentes, etc.
Els
recursos materials que farem servir seran:
-
Caixa de cartró
-
Pintures de colors
-
Fotografies dels infants
-
Tisores
-
Mascota (l'Estrella)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada