
Establir vincles afectius entre infants i adults és una condició indispensable per afavorir l'aprenentatge en aquesta primera etapa, per tant aquestes relacions i vincles han de ser de qualitat, al igual que el procés d'ensenyament-aprenentatge.
La
nostra metodologia és activa i motivadora , que implica la
participació de la família amb un alt nivell de flexibilitat que
permet realitzar intervencions individuals, grupals i familiars, i
prenen com referent el principis metodològics en l'educació
infantil que ens permetran que la nostra intervenció pedagògica
tingui sentit educatiu.
Els nostres principis metodològics són:
Afectivitat:
Aconseguir un clima de confiança, seguretat i respecte, afavorint
les relacions i el creixement personal.
Individualització:
Tenir en compte i respectar les característiques de cada infant,
les seves necessitats, el seu moment evolutiu i ritme de creixement.
Socialització:
Crear situacions en les que cooperació, ajuda, col·laboració,
empatia seran una insígnia constant en les relacions de grup.
Joc
i vida quotidiana com a eix principal: Ajudaran al
desenvolupament integral dels infants, ajudarà a conèixer-se, a
descobrir l'entorn i a fomentar les relacions personals i socials.
Inclusió,
pertinença i diversitat: Participació igualitària de tots el
participants del grup, respectant les característiques pròpies de
cada cultura, grup i individu, i amb la possibilitat d'aprendre,
conèixer, conviure i respectar altres costums i cultures.
Aprenentatge
significatiu: Assegurar i crear situacions relacionades amb la
vida quotidiana, en les que l'infant faci aquests aprenentatges
per si sol, que sigui capaç de construir en el seu propi saber.
Enfocament
globalitzador: Ens permet aproximar als infants allò que han
d'aprendre proposant activitats que afavoreixin els aprenentatges
amb una vinculació afectiva per part de les educadores i un entorn
acollidor que faran que els infants tinguin confiança i se sentin
atesos i acollits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada