
Som al desembre i acabant el primer trimestre els alumnes del grup 1-2 anys ja
estan molt adaptats a l'escola.
Hem entrat a l'hivern i s'acosta el Nadal. Fa dies que parlem de la neu i dels ninots de neu.
Tenim a l'aula un nou llibre, és el d'en "Climent ninot de Neu" i la majoria també reconeixen la cançó que parla del mateix ninot.
Aprofitem per fer el nostre ninot de neu amb una activitat encaminada a enfortir el
lligam entre les famílies, les educadores i els nens. La farem servir de fil conductor per que els infants es motivin i així, conjuntament amb les seves famílies, crear un clima de confiança i enfortir lligams amb ells, cosa que facilitarà molt l'adaptació dels infants .
Preparació de l'activitat:
Per fer aquesta
activitat que treballarem a la nostra aula, l'educadora col·locarà un paper d'embalar marró enganxat a la paret a l'alçada
dels nens i nenes. Aprofitarem una part de l'aula a on els nens es puguin moure bé i sense entrebancs pel mig que els pugui destorbar en el seguiment de l'activitat.
Al paper hi
haurà el dibuix d'un ninot de neu (dibuixat amb dues rodones, una a sobre de
l'altra), a terra col·locarem dues safates preparades amb pintura blanca. També tindrem preparat
paper secant i tovalloletes humides per netejar les mans dels alumnes que ho
necessitin.
Desenvolupament de l'activitat:
Treballarem en
petit grup per poder dedicar més temps d'atenció individual a cada família i nen. Mentre els alumnes que
no fan l'activitat son al pati amb l'educadora de reforç, la resta es prepara amb la bata posada i les mànigues aixecades .
Tot seguit l'educadora
convida al grup de nens amb els seus pares que s’apropin al mural de la paret
i els explica que pintaran el ninot de neu de color blanc amb les seves mans.
Per fer-ho els
alumnes han d'impregnar-se les mans en pintura blanca i estampar el planell de
mà a dintre de les rodones que formen el ninot. Sempre es respectarà la decisió
del nen de participar o no, d’embrutar-se les mans amb pintura o no, perquè no
a tots els pot agradar de fer-ho. El que sí es farà serà motivar la seva participació,
buscant-ne solucions si ens trobem amb algun cas així.
Durant el
procés d'estampació també aprofitarem perquè estampin les seves mans a una
cartolina mida quartilla de color blau fosc, que s'enduran a casa per obrir
una porta al diàleg amb els pares sobre l'activitat més enllà d'aquest dia.
Un cop passat
el temps del primer grup, l'educadora acompanyarà als alumnes a rentar les mans
i treure les bates, i farà canvi de grup i realitzaran l'activitat.
Quant tots dos
grups han fet l'activitat i estan junts a la catifa del Bon Dia, l'educadora retallarà la figura del
ninot i li proposarà als nens que li troben a faltar al ninot que han fet, i els
deixarà que facin la seva hipòtesi sobre
que falta. En el moment que descobreixin que falten els ulls els pintarà i així
amb la resta.
“Té,
aquesta mica de neu del ninot de neu, és per què te l’emportis a casa i els
expliquis com era el ninot i com l’heu fet”.
Final de l'activitat:
Convidarem als pares que vulguin a explicar els contes que portin de casa a
on es parli de la neu i si és possible dels ninots de neu. També seran
benvingudes històries relacionades.
.jpg)
És llavors
quant l'educadora demanarà als nens si els ha agradat de fer el ninot de neu,
si n'han vist un de veritat i els deixarà expressar-se sobre l'activitat i en
farà un recull de les seves experiències juntament amb les fotografies que han anat fent durant l'activitat.
Els recursos que farem servir seran:
Educadora i educadora de suport
Llibre d'en
“Climent ninot de neu”
Cadires del menjador (per si algun adult no pot seure a terra).
Maquina de fer fotos (per captar
els moments i posar-los a l'àlbum de l'escola)
Paper de color d’embalar de color
marró per fer el mural a la paret
Cartolina tamany quartilla de
color blau fosc
Celo per enganxar el paper
Rotulador negre gruixut
Pintura de dits de color blanc
Dues safates amb uns 5 cm de
fondària
Paper d'eixugamans
Tovalloletes humides
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada